[English below]
Książka zawiera czternaście tekstów, których tematyka ogniskuje się wokół okrągłych rocznic wydarzeń istotnych dla warszawskiego środowiska pedagogicznego. Poglądy, sytuacje i osoby zaprezentowane w książce ukazują bogactwo idei przenikniętych szeroko rozumianą humanistyczną wrażliwością i humanistyczną wizją rozwoju.
Tytułowe alternatywy oznaczają różnorodność, pluralizm i otwartość, humanizm zaś jest związany z prymatem służby człowiekowi i działaniami podmiotowymi. Podjęta dyskusja nad humanistycznymi alternatywami stanowi przyczynek do eksponowania pozaekonomicznych czynników rozwoju, inspirowania niekonwencjonalnych potrzeb poznawczych, humanistycznej wrażliwości i kreatywności ludzi zdolnych do budowania wspólnotowego świata bez przemocy, w duchu wewnętrznego pokoju.
******
Spis tresci / ToC: https://www.wuw.pl/data/links/a6e22c85c20534ae8491c77dd77b5887/14695_8984.pdf
Abstracts in English: https://www.wuw.pl/data/links/a64696ddacb7c0402f507634447f8620/14695_8987.pdf
******
The Humanist Alternatives of Pedagogues
The book contains discussion transcripts between the authors and their comments on the historical and scientific context of Pedagogy Quarterly (Kwartalnik Pedagogiczny) as well as the Faculty of Education, its founders and co-founders and the milieu of Warsaw University pedagogues.
Keywords: humanist education, aesthetic education, history of education, Warsaw pedagogy.
No comments:
Post a Comment