Kwartalnik Historii Nauki i Techniki, 2024, Issue 2 is online. open access, Polish with English abstracts. Open access: https://doi.org/10.4467/0023589XKHNT.24.2 .
Spis treści
ARTYKUŁY
Jarosław Barański, Jacek Smereka, Dezinformacja na temat COVID-19 w mediach społecznościowych a kryzys epistemiczny. Przegląd problemów. . . . . . . . . . 9
Zbigniew Landowski, Orientaliści i orientalistyka w międzywojennym Wilnie (1920–1939). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Erika Luciano, Italian and Polish Mathematicians Face Racial Persecution and Emigration: Backgrounds, Individual Fates and Global Aspects . . . . . . . . . . . . . . . 69
Sebastian Siembora, Polska szkoła archeologii śródziemnomorskiej w audycjach Polskiego Radia (1971–1980). Nowe źródła w studiach nad historią dyscypliny i jej społeczną recepcją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Maciej Trąbski, Niedokończona twierdza – plan Christiana Dahlkego z 1746 r. dotyczący ufortyfi kowania klasztoru OO. Dominikanów na Górze Różańcowej w Podkamieniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
RECENZJE
Elżbieta Orman, Magdalena Bernacka, Piotr Czaja, Czytelnio polska, cześć ci, cześć. Dorobek polskich słuchaczy Akademii Górniczej w Leoben, Wydawnictwa AGH, Kraków 2021, ss. 520. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Zbigniew J. Wójcik, Andrzej Manecki, Ludzie nauk o Ziemi i Kosmosie z wydarzeniami lat minionych w tle. Utrwalanie pamięci, Wydawnictwo Mineralogiczne Mineralpress, Kraków 2023, ss. 446. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
WSPOMNIENIA Anna Trojanowska, Profesor Wanda Grębecka (1932–2023) i jej związki z „Kwartalnikiem Historii Nauki i Techniki” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
No comments:
Post a Comment