HPS.CESEE is an online platform about the history of science in Central, Eastern and Southeastern Europe. Our aim is to facilitate the exchange of information among HPS scholars in the region stretching from Prague to Perm and from Tallinn to Tirana. HPS.CESEE is a community project: send us your news to reach a larger audience! You can find us on blogger, telegram, facebook, twitter and BlueSky.
Thursday, 23 March 2023
Taťána Petrasová, Pavla Machalíková et al. (eds.) Dílo a proměna myšlení v české kultuře 19. století [An oeuvre and change of thinking in Czech culture of the 29th century].
Taťána Petrasová, Pavla Machalíková et al. (eds.) Dílo a proměna myšlení v české kultuře 19. století [An oeuvre and change of thinking in Czech culture of the 29th century]. Praha: Academia 2023. ISBN 978-80-200-3420-5
Tématem 42. ročníku plzeňského sympozia jsou díla, která podstatně změnila domácí politickou, sociální i kulturní situaci, ať už tím, že byla přeložena z jazyku originálu nebo bez přiznání začala být interpretována a popírána jinými díly, ve snaze dosáhnout v české společnosti změny. Svazek zpracovává dané téma mezioborově a přináší 23 studií z oborů dějiny a teorie literatury, dějin a teorie umění, filozofie, estetika, muzikologie, historie a historická sociologie.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Call for papers: An International Conference The Archival Impulse: Knowledge Production, Record Keeping, and Imperial Governance (15th-19th Centuries).
Call for papers: An International Conference The Archival Impulse: Knowledge Production, Record Keeping, and Imperial Governance (15th-19th ...
-
Téma: Mining and processing of minerals in Central Europe from the Middle Ages to the 20th century from the perspective of environmental ...
-
Call for participants / Summer school: Habsburg Central Europe in Global History, 17th–20th centuries. Prague, 05.05.2025 - 07.05.2025, Dead...
-
Asynchronous Histories Summer School Call for Applicants First Edition: Conceptual Change 22–26 September 2025, Warsaw The Asynchronous His...
No comments:
Post a Comment