Thursday, 26 August 2021

Kiss, Endre and Trencsényi, László and Hudra, Árpád, eds. (2021) Abszolút pedagógusok. Új szempontok a XX. századi értelmiségtörténet kutatásához [Absolute Pedagogues. New aspects of the 20th century for the study of intellectual history]. Kaleidoscope könyvek (5). LÉTRA Alapítvány - Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest. ISBN 978-615-6275-01-1 (nyomtatott), 978-615-6275-02-8 (PDF)

 


Open Acess: http://real-eod.mtak.hu/9589/


Olyan pedagógusok életművét választottuk kutatási tárgynak, amelyek egy meghatározott kettős kritériumnak feleltek meg. Az első kritérium, hogy a kiválasztott pedagógus minősített és nyilvános önálló alkotó tevékenységgel rendelkezzen. A második kritérium a pedagógiai, tanítási-oktatási teljesítmény kiemelkedő színvonala volt valóságos oktatási helyzetekben, az iskolarendszer keretei között. A teljesítményben testet öltő minőséget kerestük tehát, miközben tisztában voltunk azzal, hogy ez a közös minőség minden szereplő esetében eltérő, a közös tehát kizárólag a különneműségben létezik (abszurd lenne, ha két abszolút pedagógus erősen hasonlítana egymásra). Az „abszolút” terminus nem kitüntető cím vagy rang, hanem leíró jellemzés, amelynek konkrét kritériumai vannak. Meg kellett győződnünk a lehetséges protagonisták kettős teljesítményéről. E meggyőződés megszerzése céljából nem állítottunk fel különleges eljárásokat.

No comments:

Post a Comment

panel "Medical Socialist Entanglements: Health Connections between Eastern Europe and Africa in the Global Cold War"

We welcome submissions for the panel "Medical Socialist Entanglements: Health Connections between Eastern Europe and Africa in the Glob...