What is the relevance of the genre of review to the development of the norms of scho larly criticism? What is the extent of a review’s independence and what is the impact of reviews on emerging research trends and the redefi ning of subdisciplinary boundaries? Are the reviewing practices infl uenced by external, non-academic factors? What is the place of reviews in the structure of academic communication and how is reviewing built into educational process? Finally, how to write a review and how do iconic scholars write reviews? Th ese and many other questions are considered in the book. Th e book is intended both for students of philology and Russian community of huma nities scholars in general.
Какое значение для становления норм научной критики имеет жанр рецензии? Насколько «зависим» текст рецензии, и как рецензии влияют на оформление новых исследовательских направлений и переопределение субдисциплинарных границ? Воздействуют ли на практики рецензирования внешние, внеакадемические факторы? Какое место занимают рецензии в структуре научной коммуникации, и как рецензирование встраивается в образовательный процесс? Наконец, как написать рецензию и как пишут рецензии классики? Все эти и многие другие вопросы рассматриваются в данной книге. Издание адресовано не только студенческой филологической аудитории, но и сообществу российских гуманитариев в целом.
Демонстрационный файл // Sample Chapter: https://publications.hse.ru/mirror/pubs/share/direct/348114005
URL: https://id.hse.ru/books/348113996.html
No comments:
Post a Comment